Respect, Kindness and Diversity: A Lesson Inspired by Wonder

AULA 1 💟




What is this song about?

How can we support each other at school?

Do you have someone you can count on?


Skeleton Characters 💀

Cada grupo criará um Skeleton Character com uma identidade única.


Exemplos:
Artist SkeletonGamer SkeletonIndigenous SkeletonVenezuelan SkeletonFat SkeletonSkater SkeletonMuslim Skeleton, etc.

    Ao redor ou ao lado do esqueleto, os alunos devem escrever:

    Name (ex: Peace Skeleton)
    3 a 5 características em inglês (ex: brave, curious, book lover, calm, Afro-descendant)

    Incentivar os alunos a pensarem em representações que valorizem origem, cultura, gostos, profissões, sentimentos, valores etc

    Cada grupo apresenta seu esqueleto e lê a frase.

    Montar um mural coletivo com os trabalhos com as frases: 

     “Everyone is different. Everyone matters.” 

    ✨ “Respect is the base of peace.” 





    AULA 2 💟


    Warm up 👀


    Have you ever felt different from others? How?

    How do you feel when someone judges you without knowing you?

    Do you think people are treated differently because of appearance? Why?





    What did you learn from Auggie’s story?

    What message did this film teach you about diversity?

    In what ways can we create a more respectful school environment?


    Atividade de Aquecimento com post-its: 💓

    Título: What makes people different? / What makes people the same?

    Cada aluno escreve no post it 1 ou 2 palavras (em inglês) para cada pergunta e cola no cartaz.


    Construção do perfil pessoal 👩👨

    1. Escrever palavras-chave em inglês no centro de uma imagem de perfil de uma cabeça, como:
      funny, Catholic, gamer, book lover, Brazilian, calm, extroverted, Afro-descendant, dancer…

    2. Colorir e decorar com elementos que representem a cultura ou gostos pessoais.

    3. Colar todos em um grande painel com o título:

    “We Are Unique. We Are One.”